מטפלת זוגית ומשפחתית – גישה טיפולית וכללית

ההגדרה המקצועית שלי הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת. בתפקידי, אני רואה בעבודה שלי כשליחות וזכות – להיות עם אנשים ברגעים מכוננים במהלך חייהם.

עם הכשרה מאוניברסיטת תל אביב וממרכז הטראומה בבוסטון, ומניסיוני בעבודה עם זוגות בעלי רקע מגוון, רכשתי עם השנים את האמצעים להתבונן ולבחון מצבים, תוך כבוד וצניעות למטופלים.

בתפיסתי, לכל אדם יש את הכוחות שמאפשרים לו לשרוד ולהתמודד עם אתגרים, ובטיפול אני מתמקדת בחיפוש מקומות של התמודדות, חוסן ותעוזה. תפקידי כ מטפלת זוגית ומשפחתית, הוא בראש ובראשונה להחזיק את הסיפור (האישי או הזוגי) ולאפשר לאדם שמולי ואיתי, לעשות את העבודה עצמה, תוך כדי ההחזקה שלי.

אני מקבלת את ההשראה לעבודתי ממספר גישות, ומשלבת אותן לכדי טיפול התפור באופן ספציפי עבור מי שמבקשים לעבור תהליך טיפולי. גישת העבודה שלי היא באוריינטציה התייחסותית, המשלבת שיטות טיפול אינטרטיביות – חווייתיות. מוקדי ההתמחות והעניין שלי בתחומי טראומה והחלמה, עבודה עם זוגות ומשפחות ועבודה דיאדית הורה-ילד, מאפשרים לי להשתמש במגוון כלים מקצועיים, על מנת לכוון את הטיפול ולתפור אותו לצרכים של המטופלים. 

מנחים אותי מספר עקרונות, המבוססים על מחקרים מדעיים על המוח, על יחסים ותקשורת, ומכוונים לכך שהחלמה ממשבר היא אפשרית:

  • הכוונה עצמית והעצמה – כל אדם יכול להשפיע על נתיב ההחלמה שלו. ישנו מקום רב לבחירה עבור אדם: בחירה על מי לסמוך, כיצד להיעזר, בחירה להתבונן על עצמו בסקרנות, בחירה להיות פתוח לחלקים הטובים והבריאים. בכדי לעשות צעדים של בחירה, חשוב לי לשים דגש רב על העצמה של המטופל. החיבור והצמיחה מתאפשרת דרך הכוחות הטבועים בכל אחד מאתנו. כל אדם, עם כוחותיו-הוא. כך, האדם שנמצא בטיפול יכול לקחת חלק בייעודו האישי ולהשפיע על המבנים הארגוניים והחברתיים בחייו.
  • אנשים שונים ביניהם וכך גם הדרך שלהם לצמוח מתוך משבר. ישנן דרכים שונות להחלמה ולצמיחה, כפי שישנם כוחות שונים לכל אדם, צרכים שונים ומקורות חוסן שונים. לכן, הטיפול מותאם למטופל, לזוג או למשפחה הנמצאת עמי בחדר. במקום לחפש נוסחה אחת, ישנה התאמה בין האדם לבין דרכי העבודה עבורו.
  • האדם כולו נמצא בטיפול: רגשותיו, חוויותיו, שכלו, גופו, רוחו, אמונותיו ובעיקר הווייתו כאדם. ובנוסף, האדם הנמצא בטיפול מביא עמו לחדר את ההיסטוריה שלו, מערכות היחסים שלו והקהילה שלו – את אלה הוא מביא ברוחו ובהווייתו. עבודה טיפולית אינטרטיבית תכלול עבודה עם כל ההיבטים הללו.
  • תקווה הינה המרכיב המשמעותי בטיפול, המאפשר לשהות אט אט בתהליך של צמיחה, לעתיד טוב יותר, של שינוי. התקווה נחוצה לתהליך של שינוי והחלמה, וזהו דגש משמעותי בטיפול.

 

במפגש בקליניקה, הפגישה הראשונה מוקדשת להערכת הקושי ותכנון התהליך הטיפולי. על כך ניתן לקרוא בעמוד הבא ("כיצד לפנות ומהו השלב הבא"). 

בנוסף, אנשים מסוימים מעדיפים לפנות להדרכה קבוצתית או הרצאות, במקום טיפול אישי התפור להם. בחלון "הורות" תוכלו לקרוא על אפשרויות לעבודה אישית וקבוצתית. 

בהצלחה, עדית. 

סגירת תפריט
Call Now Button